Thursday, July 7, 2011

Stockholm och Amerikanska Ambassaden

Så, ambassaden var inte lika krångligt som jag hade föreställt mig. Efter alla grymt jobbiga ansökningspapper så var jag lättad att det gick så smidigt :)
Allt började med en lång kö utanför securitychecken utanför ambassaden. Där utanför väntade vakt som kallade på en för att sedan gå en och en och  kolla igenom våra papper, så att allt var med. När han hade kollat pass, papper och checkat av mitt namn så bad han mig vänta utanför securityn. Sedan kallade han in mig och där åkte allt av, haha! Jacka, mobil, skärp, ipod, allt blev kollat! Det mest konstiga var när dom bad mig att vända om och visa skosulorna... what?! Iallafall, efter securitychecken fick jag med mig min väska och mina papper. En man visade vägen till en väntsal, där man skulle bli intervjuad. Väl inte vid väntsalen så saknades mitt pass. Jag fick panik och runt om mig hade alla andra sin med sig. Fan tänkte jag, tog dom det?! Jag kunde ju inte direkt springa tillbaka till securitychecken.. Som tur var kom en vakt inspringandes med mitt pass, det hade tydligen fastnat i dendär scannersaken, haha gud va pinsamt.. I väntsalen satt man och väntade på att sitt namn skulle bli uppropat, sedan skulle man gå till en desk för att bli intervjuad. Kvinnan som intervjuade mig kom ifrån Ohio, dit jag ska! :) Det var dock inte en intervju, mer "Hi where are you going, everything looks good, alright, sign these papers, visa will be sent to you in a week, BYE". Overall så gick det bra, och jag kommer att hämta mitt visum imorgon. Hoppas att det är fint, annars jävlar asså :)


Fina utbytesstudenter. Andreas, Hannie, jag, Carolina och Simon.
Bilden är ifrån www.carolinasamuelsson.blogg.se

No comments:

Post a Comment